Et designtalent. Elev på mode- og designskolen i København. Copenhagen Academy of Fashion Design

Erhvervs-praktik

Skolen tilbyder vejledning, dokumentation og opfølgning i forbindelse med søgning af praktik-ophold.

Som en mulig indgang til arbejdsmarkedet anbefaler skolen sine dimittender, at søge praktik-pladser af længere eller kortere varighed. Igennem skolens unikke undervisningsforløb samler eleven sin portefolie over arbejde der er realiseret igennem de 2 år og den klargøres med henblik på praktik- og jobsøgning efter endt uddannelse eller under sommerferien.

Uddannelsens bredde gør, at eleverne kan søge praktikophold efter eget ønske på flere niveauer i en virksomhed.

Det store erhvervsprojekt på 2. år viser dynamikken i en job-søgningssituation med firma-research, branding og udarbejdelse af en capsule-kollektion med tilhørende kollektions-portefolio samt præsentation foran et professionelt panel som under et rigtigt ansættelses-interview.

Mange vælger også, at tage erhverspraktikken i udlandet for, at få international erfaring på deres CV.