Tilskæring avanceret

Mønsterkonstruktion tilskæring

4 dage, 2 lørdage og 2 søndage fra kl. 10-15.30.

Holdet er tænkt som fortsættelse af kurset Tilskæring Basis, men henvender sig også til dig der ønsker, at gå mere i dybden med mere avanceret tilskæring.

På kurset vil du arbejde med mønstre til kraver og manchetter i enten standard størrelse eller efter egne mål, der kan benyttes til overdele, skjorter og overtøj til både herrer og damer. Har du deltaget i kurset Tilskæring basis arbejder du med dine egne mønstre og i egen størrelse. Øvrige deltagere arbejder i standard størrelse. Der arbejdes først i papir, dernæst i stof og vi gennemgår finitioner alt efter det endelige materiale-valg.

Der laves sy-prøver af udvalgte konstruktioner.

Vi gennemgår blandt andet:

• Diverse krave- og manchet grundkonstruktioner
  • Introduktion til lukninger
  • Personalisering og forandring af grundkonstruktioner
  • Proportioner.
  • Tilretning/drapering af detaljer.
  • For, belægninger, indlægsmaterialer.
  • Relevante informationer og klargøring til produktion.

Prøvestof, mønsterpapir og linealer stilles til rådighed for kursisterne.

Undervisningen foregår både i gruppe og differentieret. Ved tilmelding af udenlandske kursister undervises der samtidigt på engelsk. Ved afslutningen udleveres et kursus-diplom.

DATOER;

Hold 1; Lørdag d. 2/6, Søndag d. 3/6, Lørdag d. 9/6 og Søndag d. 10/6 fra kl. 10-15.30.

Pris og tilmelding

Kurset koster 2800,- pr. deltager og dækker stout, tråd og mønsterpapir. Kursisterne skal selv medbringe sakse, målebånd, stiftblyant, viskelæder, knappenåle og synåle.

Så snart vi har modtaget din tilmelding modtager du en bekræftelse på dit kursus samt vore betalingsoplysninger.

Ved tilmelding beder vi om et depositum på 500,- Resten forfalder 14 dage inden kursus-starten. Ved tilmelding senere end 14 dage før kursus-start forfalder hele beløbet, hvoraf 500,- er depositum.

Deltagelse kan aflyses af kursisten indtil kursus-start, hvorefter beløbet refunderes fratrukket depositum.

Aflyses kurset fra skolens side refunderes det fulde beløb.

Hold 1