Sommerskole 2024

Har du tænkt over hvordan en rigtig designer arbejder? Tænker du på at søge optagelse på en designskole hvor der arbejdes med beklædningsdesign og vil prøve kræfter med modeverdenen inden du beslutter dig? Vil du opleve et superspændende forløb på en international mode- og designskole og hvordan vi underviser? Eller vil du udfordre dig selv og din kreativitet? Så er årets Sommerskole noget for dig!

Her vil du prøve de forskellige discipliner vi underviser i på skolen i vort arbejde med, at forberede kommende beklædningsdesignere på arbejdsmarkedet.

Igennem 3 uger fører skolens undervisere dig igennem et forløb der ligner det vore fuldtidsstuderende arbejder med.

Sommerskolen løber over 3 uger fra d. 8 juli til og med d. 26 juli. 2024.

Der undervises naturligvis på dansk og engelsk.

(Se mere under "praktisk og tilmelding")

beklædningsdesign designer studie mode fashionblogger designstuderende

Hvorfor?

Vi brænder for alle aspekter af modebranchen, men først og fremmest mener vi det er nødvendigt med et stærkt teknisk fundament, for at kunne udvikle dig og din personlige stil.

Gennem sommerskolens kortere forløb får du en smag på vore undervisningsmetoder, imens du udforsker din egen kreative og tekniske kunnen.

Derfor veksler undervisningen mellem teoretiske og tekniske opgaver der skal løses. Du vil komme ud for forskellige problemstillinger, der skal løses i samarbejde med de tilknyttede lærere. Differencieret undervisning oparbejder dine evner til at samarbejde

ecocline fashiondesign designer mode fashionblogger beklædningsdesign

Hvad oplever du under forløbet?

Vi giver dig en ide om hvad det vil sige, at være beklædningsdesigner samt et basis-kendskab til alle processerne fra ide til færdigt produkt.

Der vil være workshops med opgaver undervejs og vi vil være på relevante besøg ude af huset.

Discipliner;

• Design-proces (Idé-generering, moodboard, concept, silhouette-research og kollektions-opbygning)
  • Drapering (3D-eksperimentering direkte på en gine)
  • Materialer og bæredygtighed
  • Broderi (Hånd- og maskin-broderi)
  • Kreativ portfolio (illustration og collage)
  • Teknisk portfolio (arbejdstegning og tekniske detaljer)
  • Mønsterkonstruktion
  • Prototype (opsyning af dit tilpassede mønster og tilretning)
  • Færdigt produkt (Sy-teknik)

Derudover er alle skolens undervisere altid åbne for hvad du medbringer af gode ideer og teknikker du gerne vil afprøve!

fabric materials smocking design studerende stof flet knit crochet

Det praktiske

Undervisningen foregår i vort store new-yorker studio i århusgade 88, på 5. sal, tæt ved Nordhavn Station og metroen.

Mødetiden er hver dag fra 09.30-14.30, undtagen de dage hvor vi er ude af huset på relevante besøg. (Der afholdes 30 minutters frokostpause ca. kl. 12.00)

Egne sakse og sy-redskaber bedes medbragt. Symaskiner og andet stilles til rådighed af skolen. Stof til prototypen skal selv medbringes, men du får mere information om dette inden vi går i gang.

Sommerskolen afsluttes med en reception, hvor forløbets arbejde vises frem og der overrækkes diplomer.

beklædningsdesign design designskole mode fashion fashionblogger

Der er mulighed for en studietur!

Hvis du ønsker, at deltage kan der arrangeres en studietur til modens hovedstad Paris.

Turen varer normalt fra torsdag middag til søndag aften og i Paris besøger vi leverandører til Haute Couturen, samt relevante steder og udstillinger. Den sidste aften inden vi rejser hjem til Danmark igen inviterer skolen på afskedsmiddag på et af de store historiske Brasserier.

Prisen for studie-turen vil ligge på ca. 5000 kroner og inkluderer;

Fly tur/retur, Transfer og transport, hotel-ophold i delt dobbeltværelse med morgenmad (mulighed for enkeltværelse) og entréer samt afskedsmiddag lørdag.

Du skal selv betale frokost og aftensmad enkelte af dagene.

Meget mere information følger inden vi ser dig og har du spørgsmål så bedes du kontakte skolen direkte.

Pris og tilmelding

Sommerskolen koster 6995,- pr. deltager.

Prisen dækker materialer og omkostninger til undervisningen. Stof og materialer til din prototype, samt en eventuel studietur er ikke dækket af kursusgebyret. (Se mere under "Studietur")

Så snart vi har modtaget din tilmelding modtager du bekræftelse på dit kursus samt vore betalings-oplysninger.

Ved tilmelding beder vi om et depositum på 4000,- Resten af kursushonoraret forfalder 14 dage før start. Ved tilmelding senere end 14 dage før start forfalder hele beløbet ved tilmelding, hvoraf 4000,- er depositum.

Deltagelse kan aflyses af kursisten indtil start hvorefter beløbet refunderes, fratrukket depositum.

Depositum refunderes ikke!

Men aflyses kurset fra skolens side refunderes det fulde indbetalte beløb incl. depositum.

Har du spørgsmål eller brug for mere information bedes du kontakte skolen her.